Sunday, July 18, 2010

Esok kerja

Alhamdulillah.Tuhan murah kan rezeki ku..
Sudah 3 tahun aku belajar di POLIMAS dlm jurusan Kej.Mekanikal Plastik,
Mula2 nk masuk dulu rasa berat je hati aku ni..tgok plak kos Plastik..kos apa ni dlm hati aku tertanya2..boley kerja apa nnt aku..huhu..then dah masuk baru lah aku tahu apa yg ada disebalik kos Plastik ni.Org luar sana semua nya igt kos Plastik yg aku belajar ni hanyalah beg plastik je..padahal byk lagi..disekeliling diowg byk brg2 plastik downg guna.housing handpone,botol mineral,bumper kereta,kerusi,meja, byk lagi xrugi sapa2 yg belajar kos Plastik ni huhu..
Lepas sebulan dok melepak kat umh.kepala otak aku dah serabut dah.xtaw nk pergi mna dah huhu.tiba2 ada pglan dari kilang ofer aku kerja kat c2..huhu..then pergi intvw dulu..kemudian selang sehari dia accept aku masuk kerja situ..bkn main hapy lagi aku..dah ada rezeki jgn ditolak kan..

Esok hari pertama aku kerja departmen technicion Injection Moulidng.Tempoh percubaan 3 bulan.Harap aku boleh buat semua kerja dekat kilang 2.Kat poli aku belajar basic je huhu.


Basic 850 je..elaun 100..tambah duit rajin 50..total bwu 1000 xcampur OT lagi..ckt je kan..xpe xkisah la..serai nk cari experian dulu..huhu..nnt da cukup experian bwu tkar keja len lak..huhu..
kumpul duit nk beli kereta sendiri huhu

Bookmark and Share

2 comments: